Home / Mode / Accessoires / Optic At Home, wanneer het leuk is een bril te kiezen

© Optic At Home
Mode

Optic At Home, wanneer het leuk is een bril te kiezen

by Marlies de Pape Published on 18 juli 2014

We zijn altijd gehaast en nemen nooit de tijd om de tijd te nemen. Dit besefte Kim Vumi-Garroy na 20 jaar als opticien. En net daarom heeft ze een nieuw project op poten gezet waar je dol op zal zijn: Optic at home.

Na 12 jaar te hebben gewerkt als beheerder in een optiek, stelde Kim Vumi-Garroy vast dat haar klanten altijd gehaast waren. Ze passeerden als een wervelwind, met hun boterham in de handen en ze namen de eerste bril die ze in handen kregen, zonder de kans te grijpen om naar het gegeven advies te luisteren.

Soms kwamen ze zelfs enkele minuten voor de sluiting van de winkel met hun verkreukelde voorschriften die ze snel uithaalden. Oudere mensen stuurden zelfs hun kinderen of kleinkinderen met de notities van de oogarts, maar dat helpt de opticien natuurlijk niet met de look van die persoon of de centrage van de bril.
Dankzij haar passie voor haar job, en voor menselijke relaties, zag Kim Vumi-Garroy dat haar beroep zich moest aanpassen aan het levensritme van haar klanten en dus zette ze Optic At Home op poten in Brussel en Vlaams- en Waals-Brabant.

Het principe is eenvoudig: Kim verplaatst zich naar het huis of bureau van haar klanten. Ze gaat hen tegemoet met haar koffers met schuiven die iets meer dan 400 monturen bevatten. Je zal je favoriete merken zeker terugvinden in haar stock, zoals Italia Independent, Emporio Armani, Ray-Ban, Dolce & Gabanna. Maar ook minder bekende huizen, die evenzeer je aandacht verdienen, moeten niet aan de kant geschoven worden.
Ze werkt ook samen met Matthew, de Belgische designer van het merk Theo, de laatste ambachtsman die nog zelf zijn brillen maakt, van het eerste tot het laatste stukje. Kim probeert zich dan ook zoveel mogelijk in Belgische brillen te specialiseren.

Concrete details: je moet weten dat ze met alle mutualiteiten samenwerkt en dat ze ook lenzen aanbiedt. Haar diensten zijn erkend door oogartsen en het RIZIV, en bij de minste twijfel over de correctie, stuurt ze haar klanten onmiddellijk door naar een oogarts.
Om haar klanten te laten genieten van dezelfde commerciële voordelen en promoties, biedt Kim nu "1€ voor de tweede montuur" aan en beschikt ze over een aantal bijpassende gecorrigeerde zonnebrillen.

Na het bezoek bij de klant, duurt het nog 24 uur tot een week voordat de bril aan huis wordt geleverd, naargelang de techniciteit van het glas. De diensten en prijs van de brillen zijn niet duurder dan als je naar een optiek zou gaan, want de verplaatsing en aanpassing zijn gratis, en de prijs van de glazen is dezelfde als in de catalogus.

Dit nieuwe unieke, originele en gedurfde concept is er voor jou om je het leven te vergemakkelijken, zodat je de tijd kan nemen om je bril te passen en goed advies kan krijgen. Wij zijn al verkocht (erewoord van je bebrilde redactrice).

Meer weten:
Optic At Home
kim@opticathome.be
www.opticathome.be

by Marlies de Pape

you might also like