Weg met die babykilo's: weer strak na je bevalling

 
Postnatale fitness: onze tips
In dit artikel
Postnatale fitness: onze tips

Als we de roddelblaadjes moeten geloven, smelten post-zwangerschapskilo's als sneeuw voor de zon. Tenminste bij de celebs, die meteen na hun bevalling al een legertje fitnesscoaches (kunnen) inhuren. Wij, aardse stervelingen, mogen gerust wat meer tijd nemen om weer in vorm te geraken.

Best, want kilo's verliezen na je zwangerschap is niet gemakkelijk. Alleen al omdat je moe bent en simpelweg geen tijd hebt om elke dag twee uurtjes in de gym te staan zweten. Bovendien is het volgens dokters niet aangewezen om al die babykilo's snel kwijt te geraken. Je lichaam moet eerst herstellen, voor je opnieuw de sportschool mag induiken. Ha! Celebrities: 0 - Wij: 1.

Gun je lichaam dus wat rust en onthoud dat een vrouw die net bevallen is evenveel zorg nodig heeft als een zwangere vrouw. Bovendien is sporten ook geen pretje, zo snel na de bevalling: je bent uitgeput, je borsten lekken en je spieren zijn danig verzwakt. Daarom is het beter om geleidelijk aan weer een sportief ritme op te bouwen en in tussentijd van je baby te genieten. Wij geven je alvast enkele fitnesstips mee, zodat je slim en gezond (en vooral: op je eigen tempo) weer naar die yummy tummy kunt toewerken. Succes!


Geef deze pagina een score: 

Laatst op wewomen… 22/11/2017
Tips & tricks
4 oplossingen om snel af te vallen aan je buik
Lekker licht koken doe je zo
Water drinken: goed voor lichaam en geest
10 minuten fitness per dag
Alle praktische tips Conditie
 
Artikel Orakel
Je artikel van de dag
 

Volg ons...

... in je mailbox
Schrijf je in voor de nieuwsbrief om op de hoogte te zijn van de laatste nieuwtjes op wewomen.
  OK
... op sociale netwerken