De wewomen nieuwsbrief
Top 5 artikelen met score
Koninklijk huwelijk: De 10 mooiste koninklijke huwelijken
Zo maak je een man helemaal gek!
10 seksstandjes voor 100% genot
Hoe je figuur behouden tijdens de zwangerschap?
Beauty- en kapseltips voor blondines
Wat is jouw ideale gewicht?
Artikel met afbeeldingen

Je ideale gewicht: het Dukan-dieet, fase 3

 

3- Dukan-dieet: stabilisatiefase
Het principe. In deze fase is het belangrijk om op je gewicht te blijven. Om hierin te slagen moet je blijven opletten en een gezonde, evenwichtige en goede eetstijl aannemen. Concreet wil dit zeggen dat je geleidelijk aan terug vetten eet en goed let op hoeveelheden. Je blijft ook 1 keer per week een proteïnedag doen.

 - Je ideale gewicht: het Dukan-dieet, fase 3

Wat eet je? Magere proteïnen en groente in overvloed + 100 gr gekookte zetmeelhoudende producten + 2 tot 3 stukken fruit + 2 tot 3 sneetjes brood. Ook 1 feestmaaltijd per week is toegelaten met voorgerecht, hoofdgerecht en dessert. BEHALVE op donderdag: dan die je de proteïnedag.

Voorbeelddag
- Ontbijt: 1 niet-gesuikerde drank, 1 eiwithoudend voedingsmiddel, 1 zuivelproduct, 2 sneetjes volkorenbrood, 1 stuk fruit
- Lunch: rauwkost of een eiwithoudend voedingsmiddel, mager vlees (minstens 150 gr) of vis (minstens 200 gr), volkoren zetmeelproducten (100 gr, gekookt; facultatief), 1 stuk fruit
- Avondmaal: rauwkost, mager vlees (minstens 100 gr) of vis (minstens 150 gr), groente in overvloed, 1 stuk fruit
Hoelang? De rest van je leven!




  
  

Conditieredactie
18/06/2012
Geef deze pagina een score: 

Overzicht van het artikel Je ideale gewicht
Laatst op wewomen… 25/09/2017
Tips & tricks
4 oplossingen om snel af te vallen aan je buik
Lekker licht koken doe je zo
Water drinken: goed voor lichaam en geest
10 minuten fitness per dag
Alle praktische tips Conditie
 
Artikel Orakel
Je artikel van de dag
 

Volg ons...

... in je mailbox
Schrijf je in voor de nieuwsbrief om op de hoogte te zijn van de laatste nieuwtjes op wewomen.
  OK
... op sociale netwerken