De wewomen nieuwsbrief
Top 5 artikelen met score
Zwangerschaps­test: 8 tips voor het gebruik
10 ideeën om hem te verrassen
Gezond afvallen volgens je leeftijd aan 20, 30 of 50 jaar!
Miele Catwalk 2012, het defilé van de Belgische mode!
Getuigenissen: Seksuele fantasieën

5:2 Dieet: 2 dagen per week lijnen om af te vallen met het 5:2 dieet

5:2 dieet - de nieuwste dieethype - 5:2 Dieet: 2 dagen per week lijnen om af te vallen met het 5:2 dieet
5:2 dieet - de nieuwste dieethype
Na Weight Watchers, Dukan en het Body Reset Diet is het deze lente tijd voor een nieuwe dieethype. Het jongste succesdieet komt uit het Verenigd Koningkrijk  en heet ‘5:2’. Een naam die al meteen het hele opzet verklapt: vijf dagen eten wat je wil, en twee waarop je heel strikt moet lijnen. De basics!

Het principe van het 5:2 dieet is simpel: gedurende vijf weekdagen houd je een normaal eetpatroon aan, en tijdens de overige twee let je heel bewust op je calorieopname. Ongezond? Niet volgens kankerspecialist Tony Howell en voedingsdeskundige Michelle Harvie. Het duo volgde vrouwen met risico op borstkanker en dokterden speciaal voor hen dit specifieke dieet uit. Waarom? Vrouwen met overgewicht zouden net iets gevoeliger zijn voor tumoren dan andere. Howell en Harvie vergeleken een ‘normaal dieet’ (met constante beperkte caloropname tijdens elke dag van de week) met hun 5:2-principe en kwamen tot de vaststelling dat dat laatste efficiënter is om af te vallen.

Groenten en proteïnen
Michelle Harvie legt uit: “We weten al lang dat we onze calorieopname met 25 procent moeten beperken als we willen dat ons lichaam z’n vetreserves  aanspreekt. Tijdens deze studie ontdekten we echter dat afvallen nog gemakkelijker gaat als we onze voeding gedurende twee dagen net iets strikter in de gaten houden.” Toch is het niet de bedoeling om op die twee dieet-dagen te gaan vasten, maar wel om je calorieopname tijdens die periode strikt te beperken. Bovendien moeten die twee dagen niet op elkaar volgen. Maar wat mag wel en wat niet? Tijdens je twee wekelijkse lijndagen eet je het liefst groenten en proteïnen. Granen, brood, slechte vetten of suikers laat je dan even links liggen. Daarnaast moet je ook strikt calorieën tellen: een vrouw mag er 500 per dag, een man 600. Tijdens de overige dagen moet je er wel op letten dat je gezond eet, maar hoef je geen calorieën te tellen. Uiteraard is het – zoals het geval is bij elk dieet – belangrijk dat je eerst een arts raadpleegt vooraleer je met het 5:2 dieet start.
 




bewerking RdM

  

Geef deze pagina een score: 

Laatst op wewomen… 20/11/2017
Tips & tricks
4 oplossingen om snel af te vallen aan je buik
Lekker licht koken doe je zo
Water drinken: goed voor lichaam en geest
10 minuten fitness per dag
Alle praktische tips Conditie
 
Artikel Orakel
Je artikel van de dag
 

Volg ons...

... in je mailbox
Schrijf je in voor de nieuwsbrief om op de hoogte te zijn van de laatste nieuwtjes op wewomen.
  OK
... op sociale netwerken